Motoryzacyjna technologia hybrydowa

Pęd społeczny do rozwiązań jak najbardziej ekologicznych i oszczędnych dla biednego środowiska wymyślił samochody napędzane wodą. Napęd wodorowy wydaje się być doskonałym rozwiązaniem, w końcu wody mamy pod dostatkiem, jeszcze. Stale rosnące ceny benzyny tylko sprzyjają zainteresowaniom energooszczędnymi rozwiązaniami napędowymi. Jednak czy generator wodoru będzie rozwiązaniem dla podróżowania mniejszymi kosztami? Zasada działania układu wodorowego nie jest specjalnie skomplikowana. Alternator pojazdu wytwarza prąd. Prąd, doprowadzony do specjalnego generatora powoduje dokonanie się elektrolizy wody na mieszaninę wodoru i tlenu czyli gaz HHO, który z kolei jest zasysany wraz z powietrzem do kolektora dolotowego silnika, spalając się w jego cylindrach wraz z benzyną lub olejem napędowym. Proste prawda? Tylko skoro to napęd wodorowy to po co olej lub benzyna? Otóż zastosowanie takiego rozwiązania ma dać oszczędność na tradycyjnym paliwie rzędu 20 do nawet 30 procent, kosztem litra wody na tysiąc kilometrów. Czyli nie zupełne porzucenie benzyny, ale znaczne, znaczne zmniejszenie jej zużycia! Na dodatek czekają nas wtedy czystsze spaliny i wyższa kultura pracy silnika. Mimo wielu przypadków stosowania trudno jednoznacznie ocenić przyszłość tego rozwiązania, dziś jeszcze istnieją przeszkody ku wprowadzeniu na masową skalę takich pojazdów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.