Motocykle w Polsce

Coraz częściej na polskich drogach widać różne jednoślady, i takie z wyższej półki i takie z trochę niższej, z kierowcami w pełnym rynsztunku motorowym. W ten sposób ludzie próbują obejść korki lub spędzić czas wolny na ekscytującym zajęciu. W ostatnich latach znacznie wzrosła liczba sprzedanych skuterów, przy czym zmianie nie uległa ilość sprzedanych nowych motorów. W naszym kraju najwięcej sprzedaje się motocykli najmniejszych i najtańszych oraz jednoślady prestiżowych firm (np. BMW). Dużo mniej sprzedawanych jest jednośladów klasy średniej, których w innych krajach jest najwięcej. Wynika to z tego że na jednoślady decydują się głównie ludzie zamożni, w średnim wieku, z dobrze płatną pracą, którzy traktują ten pojazd jako możliwość spędzenia miło wolnego czasu. Mniej zamożni decydują się na zakup skuterów klasy 50 cm3, które najczęściej produkowane są w Chinach, Korei i Tajwanie. Skutery są dla tych osób doskonałym środkiem transportu, tanim i szybkim oraz co bardzo ważne, łatwym i wygodnym w utrzymaniu. Motocykle klasy 125-250 cm3 trafiają często do szkół nauki jazdy, gdzie najmłodsi uczestnicy ruchu drogowego uczą się umiejętności prowadzenia i polskiej kultury drogowej. Wybór jednośladu, podobnie jak samochodu, nie jest łatwy. Inny jednoślad wybierzemy na weekendowe wycieczki na miasto, inny na codzienny dojazd do szkoły czy pracy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.